A Sydney com a casa

Com ens acostuma a passar sovint deixàvem un país enrere amb ganes de seguir avançant i trepitjar-ne un de nou, aquesta vegada ens esperava Austràlia, un altre dels grans monstres per excel•lència, també potser degut a la seva llunyania, com Nova Zelanda, però també per la seva immensitat terrenal. Ens esperava Sydney i a Sydney ens esperava la Buxe, no ens ha passat massa vegades al llarg del viatge d’arribar a un lloc on algú t’està esperant, però si ja quan t’espera un couchsurfer desconegut fa il•lusió… imaginat quan tens una amiga de tota la vida que fa temps que no veus amb la porta de casa oberta per tu, genial!

Anys fa...

Anys fa…

Fent un brunch

Vam arribar a l’aeroport de Sydney molt aviat al matí, de fet havíem passat la nit anterior en un lounge de l’aeroport de Christchurch doncs el vol ens sortia a les 5 del matí i no tenia sentit pagar un hotel per unes poques hores, així que arribàvem molt il•lusionats, però rebentats de son. Però el cansament, com altres vegades, ens el guardàvem al poc espai que ens queda a les motxilles i una vegada arribats a casa la Buxe marxàvem a donar una volta pel barri, Surry Hills, i a fer un brunch (un esmorzar-dinar a mig matí). Des del primer instant ja vam començar a disfrutar d’aquest ambient cosmopolita que es respira a les grans ciutats d’Austràlia, tot molt cuidat, ni mig paper a terra, edificis antics enmig de gratacels, i com molt bé diu la Buxe; amb uns cafès boníssims! A Austràlia això del cafè s’ho prenen molt seriosament, en fan un art només comparable al preu que has de pagar 😀

Retrobament amb la Buxe!

Els 3!

Aquella mateixa tarda vam deixar estudiar una mica a la nostra amfitriona i vam sortir a investigar la ciutat pel nostre compte, i com tant ens agrada, ens la vam patejar tot el que vam poder, com creiem que s’ha de fer a les ciutats. Per acabar un dia rodó vam sopar a casa la Buxe, acompanyats per l’Emma, bones converses i copa de vi, no es pot demanar res més.

St. Mary's Cathedral

St. Mary’s Cathedral

Queen Victoria Building

Galeries Victoria per dins

Una botigueta "modesta" de dins les galeries

Una botigueta “modesta” de dins les galeries

La Reina Victòria encara present

Però com és evident amb un dia no en tens ni per començar, així que l’endemà vam fer cas als consells de la Buxe que ja fa 5 anys que viu a la capital econòmica del país (que no política). Vam agafar un bus fins a Coogee Beach des d’on vam caminar vorejant la costa i les platges de Sydney creuant-nos amb gent que feia esport amunt i avall, fins arribar a la famosa Bondy Beach on ens vam prendre una merescuda pausa mentre observàvem els surfistes bucar les millors onades. Tot plegat molt maco i molt… actiu, aquesta gent ens ha fet venir ganes de fer esport, córrer, nedar, anar en bici, el que sigui!

Cementiri davant el mar

Aquí els hi va el rugby

Per qui vol evitar els taurons i les onades

Codi surfero

La mateixa tarda la vam tornar a destinar al centre, després de passejar-nos pels jardins botànics i de dinar uns sushis molt econòmics aprofitant les ofertes que acostumen a fer els locals abans de tancar. Vam seguir el camí cap a la zona costera on hi ha la famosa Òpera de Sydney amb les seves formes tan agosarades i icòniques.  A diferència del que molta gent creu les peculiars formes no representen un veler sinó les diferents part d’una esfera tallada en sectors. Sigui com sigui, molt xula. Allà a prop també hi ha el primer barri colonial de la ciutat, anomenat The Rocks, i el Harbour Bridge que en el seu moment havia de ser el pont metàl•lic més llarg del món, però que mesos abans de la inauguració se li va avançar el pont de St. Francisco, quin xasco… Tot molt alt, gran i espectacular, però a part d’això també ens va impactar molt quan a les 18h va començar a aparèixer de tot arreu desenes i desenes de persones de totes les edats, gèneres i aspectes corrent pel pont amb la seva motxilleta al darrera. Una marató propera? Vam deduir que deuria ser l’hora de plegar de la feina i que la gent que vivia a l’altre costat del pont aprofitava per tornar fent esport, la Buxe ens ho va confirmar, torne-m’hi, quin mono d’esport!

State Library

Jardins botànics

Parcs Urbans

Sidney

Harbour Bridge

Contrastos

El The Rocks susbistint entre gratacels

Hi ha algú que també vol sushi...

Hi ha algú que també vol sushi…

Parc d'atraccions al mig de la city

Parc d’atraccions al mig de la city

Òpera de Sydney

L’endemà ens va diluviar, així que vam aprofitar la wifi espectacular i la TV del pis de la Buxe per fer la xapussa i endollar-hi el portàtil trencat per poder accedir a la pantalla i poder fer feina, o sigui blog, que precaris déu meu… Com sempre ens va faltar temps per fer tot el que volíem fer, però de moment ja teníem lligat in extremis un vol pel cap de dos dies cap a Alice Springs, al melic d’Austràlia i un rellocation per baixar fins a Adelaide, però de tot això en parlarem a la següent entrada. De moment Austràlia ens estava agradant i molt, Sydney sembla una ciutat moderna i cuidada, amb un nivell de vida alt, cosmopolita, amb un clima molt agradable i que anima a preguntar-se si no seria un bon lloc on començar una nova vida. Un pocs dies a Sydney genials, gràcies Buxe per contribuir-hi i per obrir-nos les portes de casa teva!

6 responses to “A Sydney com a casa

1. Per primera vegada se m’han saltat les llàgrimes. Ha de ser molt emocionant trobar una amiga de tota la vida a l’altre punta del món

2. Estic d’acord amb tu Elia arribar a un lloc on algú te esperant es magnífic i en el vostre cas; con diu la Maria emocionant. La descripció que feu de Sydney es tota una invitació a conèixer el país, ¿Què lluny estén dels seus valors?

3. Fantàstic nois! Estem de camí cap a Sydney, i quines ganes m’heu transmès d’arribar-hi! Vam sortir d’Adelaide amb la furgo el 2 de maig i acabem d’entrar a Nova Gales del Sud. Eiii gaudiu al 100% que aquestes terres són brutals! Una abraçada ben viatgera 🙂

• Hola viatgers! Esperem que estigueu disfrutant moltíssim d’Austràlia, seguirem les vostres vivències. Nosaltres ja diem adéu a Indonèsia i ens preparem per Malàisia, una nova aventura!