Camí a Singapur

Melaka és la nostra darrera parada a Malàisia, l’última nit al país la farem en aquesta petita ciutat Patrimoni de la Humanitat i l’endemà ja ensenyarem els passaports de nou per passar frontera i entrar a Singapur. Així que tenim poc temps, menys d’un dia, per visitar una ciutat plena d’història i de racons interessants per conèixer.

Antiquari

Molta població xinesa

Mesquita

Melaka va ser un enclavament estratègic clau en el control del comerç d’espècies i altres productes inclús abans que els portuguesos, holandesos i més tard els anglesos s’hi fessin forts. Amb un tranquil passeig podem veure algunes de principals restes històriques de la ciutat, vora el riu trobem el fort de Melaka i ben a prop la Plaça dels Holandesos, dominada pel Palau del Governador (Stadthuys), l’església (Christ Church) i la torre del rellotge rodejada d’una desena de rickshaws de colors llampants amb música incorporada i tot que atrauen a tots els turistes xinesos, tota la plaça és d’un color rogenc i té un aire europeu que recorda com anava la història ara fa un quants anys.

Fort de Melaka

Super rickshaws

La plaça dels holandesos

Rodejant la plaça principal i enfilant-nos al petit turó ens topem amb les runes de l’església de Sant Pol, aixecada pels holandesos aprofitant l’estructura d’una primera capella erigida pels portuguesos. El lloc té encant i les vistes de la ciutat són agradables, però és un lloc concorregut per turistes i artistes i tot plegat li resta una mica de màgia. Baixant el turó és fàcil arribar a la Porta de Santiago, una de les quatre portes de la fortalesa portuguesa aixecada al 1512 i destruïda durant l’ocupació anglesa.

Antic molí hidràulic

Làpides a l’església de Sant Pol

Quan ens agafa gana ens apropem a Little India, a aquestes alçades el menjar indi és una opció barata i molt bona i ens hi deixem caure sovint. La tarda l’aprofitem per caminar els carrerons que segueixen pel curs del riu tots ells plens de casetes maques, petits jardins particulars i també grafitis amb molt d’art i els carrers de Chinatown, entrar a temples xinesos, descansar una estona sota una bona ombra, mirar botiguetes, deixar-nos temptar pels pastissets de cuina nyonya, fruit de la barreja de la cultura culinària xinesa i malaia, i de nit, de camí a l’hostal, passejar i disfrutar de l’ambient del mercat nocturn quan el carrer principal de Chinatown s’omple de paradetes de menjar i altres petits negocis. Al final del carrer ens hi espera un karaoke a la xinesa, gent gran enfilada d’alt un escenari cantant cançons tradicionals xineses i la resta asseguts a les cadires en fila com si es tractés d’una obra de teatre.

Per la llera del riu

a Melaka

Molt xinès tot plegat

Melaka és un agradable resum i punt i final de Malàisia, una petita ciutat amb un centre molt pintoresc que sintetitza una part del que hem anat veient d’aquest país, les cultures malaia, xinesa i india, i el passat colonial europeu, però tot ofert en petites dosis i amb una mica més d’encant i tranquil·litat.

Dinant a un restaurant xinès

Un vaixell en terra ferma

Temple xinès

Pare llegint del mòbil la pregària que ha de recitar la filla

Vam aprofitar el poc temps i la modesta wifi de l’hostal per preparar l’entrada a Singapur, el nou país i nova destinació. Fem números, calculem quanta moneda malaia ens caldrà i ens fem amb uns pocs dòlars de Singapur, també ens ve de gust tornar a fer couchsurfing així que provem sort i enviem unes quantes sol·licituds per veure si sona la flauta i algú ens vol acollir uns pocs dies.

Malàisia i Singapur estan connectades per carretera i és una frontera molt transitada, a diari la creuen treballadors d’ambdós països com un tràmit rutinari a les seves vides. Per a nosaltres serà un dia d’excursió que començarà agafant un bus local al centre de Melaka (després de fer una volta infernal d’una hora tornant a passar pel centre) que ens deixarà a l’estació central d’autobusos, d’allà un autocar ens traslladarà a la ciutat de Johor Baru ja molt a prop de la frontera, i gairebé sense temps de trepitjar l’asfalt ens enfilarem a un altre bus (Causeway bus) que ens pararà a les oficines d’immigració malaia primer i de Singapur després. En total van ser unes 4 hores d’anar pujant i baixant del bus, però per un preu molt mòdic, tant mòdic que al final ens van sobrar ringuits. Hi ha una opció més ràpida i còmode, prendre un bus directe de Melaka a Singapur, però és molt més cara, és clar.

Així que entrem a la selva de ciment que és Singapur en bus, quan ja fosqueja i amb la immediata missió d’arribar a casa del nostre couch… Sí! Ens ha contestat una dona xinesa sense quasi perfil a la web de couchsurfing i amb només una valoració, però no tenim res a perdre i com gairebé sempre molt a guanyar i, de nou, tornem a triomfar. Tenim una adreça on arribar, condominium a la part est de la ciutat no massa lluny de l’aeroport. Amb la paraula condominium és inevitable que ens vinguin al cap els immensos blocs de pisos d’en Ritz i en Kenny a Malàisia, grans, enormes i força deixats, però hi ha algú que ens obre les portes de casa seva i només per això val un imperi.

Després de seguir les minucioses instruccions de la Lee aconseguim arribar al condomini i resulta ser un condomini de luxe! Imagineu-vos el joc de “L’hotel” amb l’hotel aquell amb edificis posats en semicercle i una piscina al mig, però amb dues piscines enormes, una per als nens i l’altre per als adults.  A l’entrada hi ha unes lletres enormes en pedra amb el nom de la comunitat, banyades amb fonts d’aigua il·luminades. Ens rep el porter i li fa un truc a la Lee per avisar que ja som allà, ens indica per on hem d’arribar al seu edifici i en uns minuts ens plantem a un ascensor  però… necessitem un codi. I per pujar per les escales també necessitem codi. Portem un dia molt llarg i cansat i a sobre això, és com una gimcana! Provem d’introduïr un codi inventat i un altre… però no ens en sortim, decideixo baixar escales avall i demanar ajuda, quan de sobte sento l’Aitor que em crida, la Lee ens ha baixat a buscar per l’ascensor al veure que des que l’havia trucat el porter havia passat molta estona. Salvats! Ens explica que si haguéssim entrat per la part de la piscina no hagués calgut d’agafar l’ascensor… la part de la piscina és clar, es pot entrar a casa seva per la zona de la piscina  😉

A una de les piscines de la Lee i la seva família

A una de les piscines del condomini

La Lee ens rep entusiasmada, també el seu marit l’Ang, el fill, que es passarà els dies tancat a l’habitació, i la filla, que dormirà a l’habitació dels pares perquè nosaltres puguem dormir tranquil·lament a la seva. Això és hospitalitat!

Ja estàvem a Singapur! Havíem aconseguit un couch genial i la Charmaine (xicota del Lester, parella que vam conèixer a Indonèsia) ens esperava l’endemà per fer-nos de guia particular  per aquest petit país, què més podíem demanar!? Ens esperaven 3 dies genials en un país molt diferent dels que havíem estat fins ara.

Nosaltres a Singapur!

3 responses to “Camí a Singapur

1. Bona despedida de Malàisia, un altre país que per suposat poso a ma meva llista paraticular. Singapur és una illa iila independent o pertany a Malàisia?

• Uf!!! Quina llista més llarga que tens mare!!! jaja!!! Ja t’hi pots posar, jeje! que el món és enorme!! Singapur formava part de Malàisia fins al 1963 que es va independitzar.