Mingalaba Myanmar!

Arribem a Myanmar plovent. Ens havien repetit desenes de vegades que no era bona època per viatjar a l’antiga Birmània perquè era època de pluges, de monsons, que no hi anéssim per res del món, també ens havien dit que l’allotjament era molt car, que millor viatjar a Tailàndia, i també ens havien aconsellat que no era massa adequat incentivar el turisme en un país tan collat amb una dictadura tan omnipotent. Però nosaltres estàvem allà, apostant al nombre més alt, veníem de Singapur, acostumats a bons carrers amb voreres, al ordre i netedat, a que les coses funcionessin com s’espera i a certa tranquil·litat, i en unes hores ja estàvem recorrent en taxi les rodalies de Yangun amb gossos arreu i les paradetes pel mig del carrer, els cotxes fent sonar la botzina i avançant-se com si res i és clar, diluviant a més no poder. Ens haurem equivocat? El primer pensament que em va venir al cap va ser, bua… tornem a ser a Indonèsia… hem tornat “enrere”… no sé si ens hem equivocat o no, però quina mandra!!

Aquí, de nou, els gossos només es tenen els uns als altres

Façanes diverses a Yangon

En 45’ arribem a un hostal que havíem vist en un bloc, un dels econòmics, 20$ l’habitació!, i ja veiem el peu que calça l’allotjament en aquest país… l’habitació, sense finestra exterior, amb molta humitat i un WC de pena ens acaba de rematar la moral, així que el primer que fem és comprar un paraigües i sortir a donar una volta cap al centre (perquè a més  a més estem super lluny del centre) amb la intenció de trobar alguna cosa millor, quelcom amb una honesta relació qualitat-preu. I bingo! Després de caminar durant estona i de fer-nos una petita idea del que seran les grans ciutats a Myanmar (com qualsevol altra gran ciutat al sud-est asiàtic) trobem el que seria el nostre hostal pels propers 3 dies, amb wifi a l’habitació, dormitoris amb mosquitera, endolls arreu, terrasseta, gat i un elegant estil japonès, molt cèntric i pel mateix preu! D’acord, no tenim la privacitat d’una habitació doble, però guanyem qualitat i temps en els desplaçaments.

A Yangun hi ha coses a fer, malgrat les dificultats per passejar-la tranquil·la, el caos, el soroll i la pol·lució, és una ciutat on s’hi pot estar uns dies, hi ha pagodes immenses amb budes dauradíssims, colorits temples hindús, un parell de catedrals molt cuques i algun parc. Però potser el més interessant de la ciutat és empapar-se del seu ambient de carrer amb els monjos demanant ofrenes, recórrer els diferents mercats amb fruites i verdures mai vistes i degustar el menjar de les desenes i desenes de paradetes que obren al caure el capvespre i que venen menjars de tot tipus a un preu irrisori.

St. Mary's Cathedral

St. Mary’s Cathedral

Al Kandagwi lake

Rodant un anunci de xampú. El més bo és que tres noies han d'anar en bici i dues d'elles no en saben...

Rodant un anunci de xampú. El més bo és que tres noies han d’anar en bici i dues d’elles no en saben…

Sule Pagoda

Temple xinès

Temple hindú Kali

Una botiga de gorres amb MOTLES gorres

Sabateria amb MOLTES sabates, la veritat és que cada negoci s'esmera molt en tenir stock

Sabateria amb MOLTES sabates, la veritat és que cada negoci s’esmera molt en tenir stock

Monges demanant almòina

El color de la túnica els distingeix dels homes, elles rosa, ells vermella

Mercat de carrer

Venent fulles de bètel per mastegar

Venent fulles de bètel per mastegar, la gran addicció dels burmesos

Pura relació de necessitat

Merchandising de l'Aung San Suu Kyi

Merchandising de l’Aung San Suu Kyi, activista no-violenta i pro-demòcrata en contra de la dictadura militar

A Myanmar no està massa ben vist la mostra d'afecte en públic, així que les parelletes s'amaguen als parcs sota els paraigües

A Myanmar no està massa ben vist la mostra d’afecte en públic, així que les parelletes s’amaguen als parcs sota els paraigües

Chess time

En els tres dies que hi passem ja ens la fem força nostra, sopem sempre al mateix restaurant indi per quasi res, canviem diners en el lloc que ens fan millor rate, i al vespre ens recorrem les paradetes del carrer per fer un últim postre dolç. No saps com, però sempre t’acabes acostumant a tot, els estàndards són quelcom relatiu. També aprofitem per publicar algun post, reservar habitació per la Berta i el Pablo per d’avui en 20 dies i per solucionar algun que altre problema logístic.

Fent un mos

Arreglant-me la sabata

Però a Yangun hi ha poc més a fer,  i el que ens queda per veure ho farem quan ens trobem amb la Berta i el Pablo, el que serà el nostre comiat de Myanmar i l’inici d’ells dos, així que Yangun, fins la propera!

Dades pràctiques

Allotjament

Okinawa (2) Guest house; molt a prop de la Sule Pagoda. 10 dòlars el llit en dormitori amb AACC, esmorzar inclòs. 24 dòlars l’habitació doble

2 responses to “Mingalaba Myanmar!

1. Trobo que hi ha molt de color a Yagun i els monuments són opulents.
    Les mongetes roses amb el cap pelat no les havia vistes mai, pobre