De trekking!! Part II

4t dia: Chame – Upper Pisang (14Km de recorrregut i 600m de desnivell positiu)

Avui m’he llevat a mitja nit, tenia nàusees, no sé de què m’han vingut, espero que no siguin pel mal d’alçada perquè Chame només està a 2600m d’alçada. M’he pres una de les pastilles que em va recomanar el metge per si en tornava a tenir i sembla que m’ha passat, tot i així no acabo de dormir massa bé dins del sac.

En aquest hostal hem tingut wifi, així que hem pogut informar una mica a casa, també ens hem pogut dutxar amb aigua calenta de veritat i no han tardat gaire a servir-nos els àpats. Aquest matí després d’esmorzar he tingut temps i tot per jugar una estona amb els nens de la família; una nena d’uns 7 anys que ajuda a la seva mare en tot i que em recorda a la Mina de petita i un nen de cinc que sembla que es passi el dia pul·lulant davant la casa. Després de 15’ saltant i jugant amb els globus i els nens ja estava més cansada que mai, l’alçada es nota.

Els superherois del dia

Avui el paisatge ha estat deliciós, hem estat cinc hores per arribar fins a Upper Pissang, el camí s’ha enfilat més per dins de boscos d’alta muntanya i hem pogut apreciar l’olor a pi i a bolet. Hem anat vorejant el riu i hem anat notant que guanyem alçada perquè aquí el sol crema. Al cap d’una hora hem parat per ajuntar-nos tot el grup de nou i hem seguit amunt, però tant xerrar i xerrar que se’ns ha fet super curt.

Nepal a tot color

Una hora abans d’arribar a Upper Pisang hem estat caminant per un prat amb un llac amb cavalls i vedelles i al moment l’Aitor i jo ens hem mirat i hem sabut que pensàvem el mateix; estem a casa, això sembla el Pirineu! Aquest tram l’hem gaudit més que mai, ens han sortit les forces per tot arreu, a més, han començat a aparèixer camps de flors liles per aquí i per allà, espectacular.

IMAG0150

Com a casa

Al cap de poca estona hem divisat el Toni i l’Alícia que anaven per davant nostre, asseguts al mig d’un prat contemplant i gaudint d’una competició de tir amb arc que hi havia allà muntada. Ens hi hem afegit, hem descansat una mica i hem al·lucinat amb la punteria d’aquesta gent.

A uns 30m de distància de la diana i l’encertaven!

Fletxes casolanes, però funcionals

Hem arribat a Upper Pisang amb els braços mig cremats pel sol, ens hem assegut en el primer banc que hem trobat, ens hem reagrupat mentre contemplàvem a mà esquerra una paret de pedra d’uns 4000 metres d’alçada i davant nostre l’Annapurna II donant-nos la benvinguda, ha estat espectacular.

IMAG0151

Un mur infinit cap al cel

Quina paret que es veu al fons!

El nom d’Upper Pisang li escau perquè estem força amunt

Annapurna II des de Upper Pisang

Hola Annapurna II!

El Toni, l’Aitor i jo hem anat a buscar allotjament, però no hem tingut massa on triar, degut a la festivitat del poble (per això la competició de tir), tothom era a baix el prat i només hi havia un hotel obert, per sort l’oferta de l’amo ha estat bona i dormirem gratis amb un 10% de descompte en el menú.

La boira implacable ens recorda de nou de qui depenen les vistes

La boira, implacable, ens recorda de nou de qui depenen les vistes

La tarda l’hem passat llegint, jugant a cartes i fent-nos massatges. Per sopar ja hem començat a prendre precaucions per prevenir el mal d’alçada i ens hem demanat sopa d’all que asseguren que va molt bé. Els espaguetis del migdia també han estat espectaculars i és que els bolets recent collits es noten.

Temporada de bolets

5è dia: Upper Pisang – Manang (20 km de recorregut i 630m de desnivell positiu)

Avui ens tornem a llevar ben d’hora, a les 6am estem al terrat de l’hostal al·lucinant amb les vistes, tenim l’Annapurna II i el IV completament destapats, i fins i tot arribem a veure el Thorong La! el cim per on farem el pas d’aquí uns dies, es veu a anys llum… Vols dir que hi arribarem?

Cada vegada que s'obre el cel és màgic

Cada vegada que s’obre el cel és màgic

Els límits del poble són clars

Les vistes i l’esmorzar ens acabem de donar l’energia que necessitem per afrontar la següent etapa, una de les dures, força dures, però de les més espectaculars. La primera mitja hora és força planera, però la següent hora pugem un desnivell de 400m i arribem a dalt esgotats, just al moment en què surt el sol i de nou el cel s’obre, deixant-nos contemplar l’Annapurna II en el seu màxim esplendor. Quin espectacle! Davant d’una estupa amb les motxilles tretes el sol ens torna a escalfar la pell mentre una senyora ens reparteix te per a tots i gaudim, sense paraules, no ens cal res més.

Un dels trams més durs, 1 hora de pujada infernal

Un dels trams més durs fins ara, 1 hora de pujada infernal

IMAG0157

Take it easy

Venim d'allà baix!

Amb l’Annapurna II de teló de fons

Un dels trams més durs, 1 hora de pujada infernal

Venim d’allà baix

A tu encara no et coneixíem Annapurna IV!

Immortalitzem el moment

Després d'arreglar la impressora de l'escola foto de rigor

Després d’arreglar la impressora de l’escola foto de rigor

Espiant…

Després de 45’ d’espectacle natural i d’arreglar (l’Aitor i el Jos) la impressora de l’escola del poble, sí, surrealista, seguim fent camí, avui és una jornada dura, en principi de 6-7 hores, no ens podem adormir. Les següents hores les passem resseguint muntanyes i contemplant camps plens de flors, ara amunt, ara avall, però sempre amb la vall a mà esquerra. Segueix sent paisatge d’alta muntanya i als quatre catalans ens agrada.

Immediacions a tot color

Pessebres

Contrastos

Al migdia passem calor, el paisatge ja és més pelat, no hi ha arbres i molta menys aigua, així que cadascú ho passa una mica com pot, l’Aitor xerrant amb el Toni sobre Game of Thrones i jo obrint camí imaginant que sóc la Cheryl Strayed al llibre Salvatge caminant sola per les muntanyes. De moment tots seguim el ritme bastant bé, n’hi ha qui s’entreté més tirant fotos, però després accelera, així que quan el primer para per recuperar forces en 10’ ja estem tots junts.

Compartint ombra

De tant en tant ens avança un noi nepalí carregat amb una motxilla enorme al darrera i una altra més petita al davant, seguit d’una noia coreana molt ben equipada i amb una petita motxilleta d’on hi penja un conill de peluix. Només podem desitjar-li sort (al noi) i dir-li que està molt fort.

Uns que tornen de l'escola

Tornant d’escola. Nosaltres els demanem una foto i ells ens demanen aigua…

Després d’una última hora molt llarga arribem a Manang, l’Aitor i jo anem a buscar hotel mentre fem temps que arribin el Jos i el Nico que últimament fan moltes fotos… Trobem un hotel on ens deixen dormir gratis i que està força bé, a més, ofereix pel·lícules per veure, te gratis i aigua calenta. Avui fem un dinar-berenar i un sopar a base de sopa d’all.

El nostre hotel amb hort